Thursday, January 10, 2013

က်ေနာ္ႏွင့္ အြန္လိုင္းစာေပ ေဆြးေႏြးပြဲ




ဒီကေန႔ (၁၀.၁.၂၀၁၃) မွာက်င္းပျဖစ္ခဲ့တဲ့ ပြဲေလးပါ။ “အြန္လိုင္း စာေပေဆြးေႏြး၀ိုင္း” လို႔စီစဥ္သူမ်ားက ေခါင္းစဥ္ တပ္ထားပါတယ္။ ဆရာ အိပ္မက္ရွင္၊ ဆရာမ နန္းအသၤခယာ၊ ဆရာမ ျမေသြးနီ၊ ဆရာ ရတုသစ္တို႔ ဦးေဆာင္ စီစဥ္တဲ့ ပြဲေလးရဲ႕ ပထမေန႔အျဖစ္ က်ေနာ့္ကို ေမးခဲ့ၾကတဲ့ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ က်ေနာ့္အေျဖမ်ားပါ။ က်ေနာ့္ဘ၀ရဲ႕ မွတ္တိုင္တစ္ခုအျဖစ္ (စီစဥ္သူမ်ားရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ယူၿပီး) ဒီေနရာမွာ ျပန္တင္လိုက္တာပါ။

================================

Nan Athinkhayar
- ဆရာေရာက္ၿပီဆိုေတာ့ ..ေဆြးေႏြးပြဲေလး စပါေတာ့မယ္။ အရင္ဆံုး ပရိသတ္ေတြကို ဆရာနဲ႔ မိတ္ဆက္
ေပးလိုပါတယ္။ ဆရာ ကိုၾကည္ႏိုင္ မဂၤလာပါ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ကဲ့ မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။

Nan Athinkhayar
-  ဆရာ့ကို အရင္ဆံုး ပရိသတ္ေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ဆရာ့ရဲ႕ လက္ရွိေရးျဖစ္ေနတဲ့ ဆိုက္ေလးေတြနဲ႔ ပရိသတ္သိေအာင္ ေျပာျပေပးပါဦးဆရာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ကဲ့ပါ အားလံုးအတြက္ က်ေနာ္သိသေလာက္ေလးေျပာျပမွာပါ။

ရတု သစ္
- မဂၤလာပါဗ်ာ အားလုံးကုိလည္းတစ္ဆက္တည္းေျပာပါရေစ..မဂၤလာပါ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- က်ေနာ္လက္ရွိေရးေနတာက www.kknaing.com မွာပါ။ေနာက္ www.lptmagazine.net  ရသကမ္းေျခ
(လပြတၱာ အြန္လိုင္းမဂၢဇင္း) ၊ www.mghtinlibrary.com ကိုလည္း တာ၀န္ယူေပးထားရပါတယ္။

Nan Athinkhayar
- ဟုတ္ကဲ့။ ဆရာ့ေခါင္းစဥ္ေလးက က်ေနာ့္ကို ကဗ်ာေရးျဖစ္ေစခဲ့ေသာ ကဗ်ာမ်ား အေၾကာင္း...ေနာ္။ ေခါင္းစဥ္က
စိတ္၀င္စားဖို႔ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ က်မတို႔လို ကဗ်ာကို စိတ္၀င္စားသူေတြ အဖို႔ ေဆြးေႏြးလို႔ေကာင္းမယ့္ ေခါင္းစဥ္ေလးပါပဲ။ အဲဒီ့ေခါင္းစဥ္ေလး ေတြးမိပံုကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဦးဆရာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဒီလိုပါ က်ေနာ္က ကဗ်ာကိုအရမ္း အားနည္းပါတယ္။ ဒီလိုအားနည္းေပမယ့္ က်ေနာ့္ကို ေရးျဖစ္ေအာင္တြန္းပို႔တဲ့
ကဗ်ာေလးတခ်ိဳ႕အေၾကာင္း ေျပာခ်င္လို႔ပါ။ က်ေနာ္ဟာ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္မဟုတ္ပါ။ ၀တၳဳေရးတာကို
သာပိုၿပီးအားသန္တဲ့ ၀တၳဳတို၀ါသနာရွင္တစ္ေယာက္ပါ။ ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ က်ေနာ္အားနည္းပါတယ္။ ကဗ်ာ
ဖတ္သူ၊ ကဗ်ာခ်စ္သူတစ္ေယာက္ ဆိုပါေတာ့။ အခုဒီပြဲေလးမွာကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အတတ္ပညာအေၾကာင္းကို
က်ေနာ္ေဆြးေႏြးလိုရင္းမဟုတ္ပဲ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ (တစ္ကိုယ္စာ စိတ္ခံစားမႈ) ပဲ ဦးတည္ေဆြးေႏြး ခ်င္တာပါ။

ရတု သစ္
- ဟုတ္ကဲ့ဗ်ာ ။။ဒါေပမယ့္ ကိုၾကည္နုိင္ေရးထားတဲ့ထဲမွာကဗ်ာေတြလည္းေတြ႕ရတယ္ေလ။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္
ကုိဘယ္လိုခ်ဥ္းကပ္ျပီးမွေရးျဖစ္တယ္ဆိုတာေလး သိခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို က်ေနာ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ လတ္တေလာျမင္ေတြ႕ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုဟာ
မေရးရမေနႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေစတဲ့အခါမ်ိဳးမွာမွ က်ေနာ္ေရးႏိုင္ပါတယ္။ ဘာကိုေရးမွပဲဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ေရး
တာမ်ိဳးကို က်ေနာ္မေရးႏိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ာ။  စိတ္ထဲကအရမ္းဆာေလာင္လာခ်ိန္မွ အလိုလိုရလာတာမ်ိဳးကိုသာ
က်ေနာ္ကအားသန္ပါတယ္။ အတတ္ပညာအားနည္းတယ္ဆိုပါေတာ့ခင္ဗ်ာ။

Nan Athinkhayar
- ဟုတ္ကဲ့ဆရာ ..။ ဆရာ့ရဲ႕ တစ္ကိုယ္စာ စိတ္ခံစားမႈဆိုတာေလးကို မွ်ေ၀ေပးပါဦး ဆရာ။

Nan Athinkhayar
- ေၾသာ္ ..ဆရာဆိုလိုခ်င္တာက က်မတို႔မွာတစ္ခါတစ္ရံ စိတ္ခံစားမႈေတြျဖစ္လာတတ္တယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္
ပဲျဖစ္ျဖစ္.. တစ္စံုတစ္ရာရဲ႕ လံႈ႕ေဆာ္မႈေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ ..ဆရာဆိုလိုတာ အဲဒါမ်ိဳးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။

ရတု သစ္
- ဒါဆိုဆရာအေနနဲ႕ ၀တၳဳတိုေရးတဲ့ေနရာမွာေရာ အဲဒီလိုပဲဆာ ေလာင္မွေရးျဖစ္တာလားသိပါရေစဗ်ာ။ ကဗ်ာနဲ႕
ပတ္သက္ျပီးဆရာေျပာသြားတာကိုလက္ခံပါတယ္ဗ်ာ

Nan Athinkhayar
- က်မလည္း . အဲဒီလို စိတ္ခံစားခ်က္ေတြ မၾကာခဏရွိတတ္ပါတယ္။ စာေရးသူတစ္ေယာက္အတြက္ လံႈ႔ေဆာ္မႈ
တစ္မ်ိဳးပါပဲဆရာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ကဲ့ ၀တၳဳတိုကိုေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ျဖစ္ရပ္ေလးတစ္ခုကိုအစီအစဥ္ခ်ၿပီးမွ ေရးျဖစ္တာမ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္
ဘာေျပာခ်င္တယ္။ဘယ္ေျပာျပမယ္ေပါ့။ အဲဒီလိုေလး ေရးေလ့ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဘာမွစီစဥ္မထားပဲ လက္
တန္းေရးခ်လိုက္တာမ်ိဳး က်ေနာ္မလုပ္ႏီုင္ပါဘူး။

Nan Athinkhayar
- ဒါဆို ဆရာ့ေခါင္းစဥ္ေလးအတိုင္း .. ကဗ်ာေ၇းျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္းေလးကို ေျပာျပေပးပါဦးဆရာ။ ဘယ္လို
အေျခခံအေၾကာင္းေလးျဖစ္ရပ္ေလးေၾကာင့္ ဆရာ ကဗ်ာေရးျဖစ္ခဲ့တာလဲရွင့္။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ကဲ့ပါ ၀တၳဳတို အားသန္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ က်ေနာ္တို႔ ေရးေနတဲ့ စာမ်က္ႏွာ ၅ မ်က္ႏွာ သို႔မဟုတ္ ၆
မ်က္ႏွာေလာက္ရွိတဲ့ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို ကဗ်ာက တစ္ေၾကာင္း/ ႏွစ္ေၾကာင္းတည္းနဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္
ျပႏိုင္တယ္။ အဲဒီလိုကဗ်ာေလးေတြကက်ေနာ့္ကို ကဗ်ာေရးျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္ ဆိုရပါမယ္။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- က်ေနာ္ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ ထုတ္ျပပါ့မယ္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္တုန္းကကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ပါ။ ကဗ်ာဆရာ
ေမာင္ေကာက္ရဲ႕``အႀကီးစားသစၥာ´´ လို႔အမည္ရတဲ့ကဗ်ာေလးေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ သိခဲ့ဖူးတဲ့ ေမာင္ေပါက္
က်ိဳင္းရာဇ၀င္ဇာတ္လမ္းပါပဲ။အဲဒီဇာတ္ေၾကာင္းရွည္ႀကီးကို ကဗ်ာဆရာေမာင္ေကာက္က ဒီလိုဖြဲ႕ျပသြားတယ္။

Nan Athinkhayar
- ဒါေပါ့ဆရာ .. ကဗ်ာဆိုတာ တစ္ေၾကာင္းတည္းနဲ႔လည္း အဓိပၸါယ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေဖာ္က်ဴးႏိုင္တဲ့ ရသရွိပါတယ္။
ဟုတ္ကဲ့.. ၾကည့္ခ်င္ပါတယ္ ဆရာ ..။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ---- အခ်စ္ေရ ….
        မင္းဆံထံုးမွာ
        ကိုယ့္အရိုးေလး ေတြ႕ေတြ႕ေနရ
        ေလာက၀ိဉာဥ္ေထာင့္တစ္ေနရာ
        တေစၧတစ္ေကာင္ဟာ
        တကယ့္ကို
        ေက်နပ္စြာ …။  ကဗ်ာက ဒါေလးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေမာင္ေပါက္က်ိဳင္းဇာတ္ေၾကာင္းႀကီးတစ္ခုလံုးစာ ျပည့္စံုသြား
တယ္ေလ။

Nan Athinkhayar
- ဟုတ္ကဲ့ ..တကယ့္ကို ျပည့္စံုတဲ့ကဗ်ာေလးပါပဲဆရာ။ အတတ္ပညာပိုင္းဆိုတာထက္ ကဗ်ာေလးထဲက ရိုးသား
သိမ္ေမြ႕တဲ့ေမတၱာတရားကိုျမင္မိပါတယ္။

ရတု သစ္
- ကဗ်ာရဲ႕အတိမ္အနက္ကခန္႕မွန္းရခက္မယ္လို႕က်ေနာ္ယူဆမိပါတယ္ဆရာ။ ေရးသူရဲ႕အတြင္းစိတ္ကုိလိုက္ဖုိ႕
က်ေတာ့ပုိခက္မယ္လုိ႕ေျပာလုိ႕ရမလားမသိဘူးဗ်ာ..ဆရာျပသြားတဲ့ ကဗ်ာေလး မွာဆုိ စဖတ္ဖတ္ခ်င္းဆုိ
က်ေနာ္တုိ႕မသိနုိ္င္ေသးဘူးအေတြးနဲ႕လုိက္ယူမွ ရသြားတယ္..။ ကဗ်ာကတိုေပမယ့္ ျပသြားတာက ဇာတ္တစ္
ခုလုံးကုိျပသြားနုိင္တယ္။

Nan Athinkhayar
- ဟုတ္တယ္ ..ရတုသစ္ေရ ဆရာကိုၾကည္ႏုိင္ေျပာသလို တကယ့္ကိုဇာတ္တစ္ခုလံုးရဲ႕ အႏွစ္သာရကို
ျပသြားႏိုင္ပါတယ္။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ပါတယ္။ ကဗ်ာမွာ အဲဒီလိုအစြမ္းေတြရွိေနတယ္။ အႏွစ္သားအျဖစ္ က်စ္က်စ္ေလးရွိေနတတ္တာမ်ိဳး။
စာလံုးေရ ၅၀ ေတာင္မျပည့္ေလာက္ဖူးထင္တာပဲ။ဒါေပမယ့္ ဇာတ္လမ္းႀကီးတစ္ခုလံုးကို ဖြင့္ျပသြားႏိုင္တယ္။
ဖ်က္ကနဲေလးပဲ။ ဒီကဗ်ာေလးကစလို႔က်ေနာ့္ ကဗ်ာေရးခ်င္စိတ္ေတြ အံုၾကြလာခဲ့တာပါ။

အိပ္မက္ ရွင္
- ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္အရေတာ့ ဆရာေမာင္ေကာက္ရဲ႕ ကဗ်ာဟာ အမ်ားသူငါ မ႐ႈျမင္တဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေန
႐ႈျမင္ၿပီးေရးသြားတာမို႕ ထူးျခား႐ွတတဲ့ရသကို ေပးသြားတယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ ဆက္ပါဦးဆရာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ေနာက္ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ျပခ်င္ပါေသးတယ္ခင္ဗ်ာ။ က်ေနာ့္ကို ေမာင္းႏွင္တဲ့ကဗ်ာေတြထဲက တစ္ခုပါပဲ။

ရတု သစ္
- ဟုတ္ကဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါတယ္ဆရာ ျပပါဦး။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ၂၀၀၄ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လထုတ္ ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ မဂၢဇင္းမွာ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ကဗ်ာဆရာ `ခက္ၿမိဳင္´ ရဲ႕
ဟိုကၠဴကဗ်ာေလးပါ။ မီးစာကုန္ဆီခမ္းအေမအိုတစ္ဦးက သူ႔ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္ကို ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ျဖစ္သန္း
သြားပံုေလး ….ကဗ်ာဆရာက …``ေနာက္ဆံုးရထား´´ လို႔ သူ႔ကဗ်ာေလးကိုအမည္ေပးခဲ့တယ္။
        ေနနီနီနိမ့္ၿပိဳ
        ၿငိမ္းခ်မ္းေရႊအိုေရာင္ေတာင္ၾကား
        ျပန္ၿပီလား အေမ …. ။ ။
လို႔ ဖြဲ႕ျပသြားပံုေလးက က်ေနာ့္ကို ကဗ်ာေတြ ေရးၾကည့္စမ္းပါကြာလို႔ေျပာေနသလိုလို …

ရတု သစ္
- ဟုတ္ကဲ့ဗ်ာ ဟုိကၠဴကဗ်ာေလးေတြက အတုိျပျပီးအရွည္ကိုျမင္ေစတယ္လို႕က်ေနာ္မွတ္သားဖူးပါတယ္။ အခု
ဆရာျပသြားတဲ့ကဗ်ာေလးမွာလဲ အဲဒီအခ်က္အလက္နဲ႕ျပည့္စုံေနတယ္။ ယူတတ္ရင္တရားျပသြားတယ္လုိ႕
ေတာင္ထင္ရပါတယ္ဆရာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္တယ္ဆရာ အရမ္းလွတဲ့အဖြဲ႕ေလးပါပဲ။

Nan Athinkhayar
- ဟားး တကယ္ကိုေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာေလးပါပဲ ..။ မရဏလမ္းေလွ်ာက္မယ့္ အေမအိုတစ္ေယာက္အတြက္ ..
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနဲ႔အတူ ယွဥ္ျပသြားတာ ပညာသားပါလွပါတယ္။

Mya Thway Ni
- က်စ္က်စ္လစ္လစ္နဲ႔ ထိထိမိမိ ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ ကဗ်ာေတြက ကဗ်ာခ်စ္သူ၊ စာခ်စ္သူေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို တိုက္ရိုက္
ထိမွန္ေစၿပီး အျမန္ဆံုး သိမ္းက်ဳၤးယူငင္ႏိုင္သလိုပဲေနာ္။ ဆရာ့အေနနဲ႔ေရာ ကဗ်ာတိုနဲ႔ ကဗ်ာရွည္ ဘယ္ဟာကို ပိုႏွစ္
သက္သလဲဟင္..။

ရတု သစ္
- ေမးသင့္တဲ့ေမးခြန္းတစ္ခုလုိ႕ယူဆမိပါတယ္ဆရာမေရ..။

 အိပ္မက္ ရွင္
- အမွန္ပါပဲ ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း အလားတူ ေမးခြန္းမ်ိဳး ေမးခ်င္ေနမိတာပါ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာမခင္ဗ်ာ။ အမ်ားအားျဖင့္ ကဗ်ာတိုကုိ ပိုႏွစ္သက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ရပ္ႀကီး
တစ္ခုခုကိုျပဇာတ္တစ္ခုၾကည့္ေနရသလို တစ္ဆစ္ခ်င္းခ်င္း ျပတဲ့ကဗ်ာရွည္ေတြကိုလည္း က်ေနာ္
ႀကိဳက္ပါတယ္။ ဥပမာ ...ဆရာတာရာမင္းေ၀ရဲ႕ ေက်ာင္းသား အတၳဳပၸတၱိ လိုမ်ိဳး၊ဆရာေမာင္သိန္းေဇာ္
ရဲ႕ “ငါးမူးေစ့” လို မ်ိဳးေပါ့။

 အိပ္မက္ ရွင္
- ဆရာ ေ႐ႊဘုန္းလူရဲ႕ အဲသည့္ ကဗ်ာမွာ -     
        အိမ္ထရံမွာ
        တခါတခါ မင္းမ်က္ရည္သုတ္တဲ့
        စုတ္ခ်ာခ်ာ လြယ္အိတ္ကေလး
        ေခတ္ေဘးေခတ္ဒဏ္ သင့္ေန႐ွာတယ္.. ။ ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕အႏြဲ႕မ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္အားက်ခဲ့ဖူးပါတယ္။

Nan Athinkhayar
- ဟုတ္ကဲ့ .. ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာေလးကိုေရာဆရာ ... ကဗ်ာရွည္တစ္ပုဒ္လို ခံစားမိလား။
သိပ္ေကာင္းတဲ့ရသ၀တၱဳရွည္တစ္ပုဒ္လိုျမင္မိပါသလားဆရာ။ ဆရာ့အျမင္ေလးကို သိခ်င္လို႔ပါ။ 

ရတု သစ္
- ကဗ်ာတိုမွာက ေတာ့ ထိမိျပီး အေတြးျဖန္႕က်က္ရလုိ႕ၾကည္နုးမိတာမ်ဳီး ကဗ်ာရွည္မွာက်ေတာ့ ျပဇာတ္
တစ္ပုဒ္ကုိကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းျပထားသလိုဆိုေတာ့ ပသာဒဂုဏ္ေျမာက္တဲ့ကဗ်ာေတြမွာဆုိကုိယ္တိုင္အဲဒီ
ထဲေရာက္သြားတယ္ဆရာ..။ဆရာေရာ ဘယ္လုိခံစားမိပါသလဲ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ကဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္တစ္ခုခုေျပာဖို႔ ရြံ႕ပါတယ္။ ေျပာၾကည့္ပါ့မယ္။

ရတု သစ္
- ဟုတ္ ေျပာၾကည့္ပါဆရာ အေတြးအျမင္မွ်ေ၀ၾကတာေပါ့ဆရာ။

Nan Athinkhayar
- ဟုတ္ကဲ့ .. ေလးစားအားက်ရတဲ့ ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ အႏုပညာဂုဏ္ကို ကိုယ္ဥာဏ္မီသေလာက္ေလးနဲ႔ ဖြဲ႕ႏြဲ႕
တယ္လို႔ပဲေအာက္ေမ့ေပးပါဆရာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ေဗဒါလမ္းကဗ်ာေတြနဲ႔ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ကဗ်ာရဲ႕ အႏၱိမကုိ ေရာက္သြားတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုပါ။

Nan Athinkhayar
- မွန္ပါတယ္ဆရာ။ မိန္းမသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ .. ေဗဒါပန္းေလးရဲ႕ေနရာကို က်မ မၾကာခဏ၀င္ၾကည့္
မိတိုင္းေပ်ာက္သြားတဲ့ အားမာန္ေတြအကုန္လံုး ျပန္ရႏိုင္တဲ့ တန္ခိုးသတၱိေတြ ကဗ်ာထဲမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဒါကေတာ့မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အျမင္ေရာ ကဗ်ာေရးသူ စာေရးသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ပါ ခံစားမိတာပါ။

Mya Thway Ni
- ဆရာေရ.. ကၽြန္မက ကိုယ္မကၽြမ္းက်င္တဲ့လိုင္းဆိုေတာ့ ကဗ်ာေရးႏိုင္သူတိုင္းကို ေလးစားတယ္။ အထင္ႀကီး
တယ္။ကဗ်ာေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေရးေနတာကိုလည္း မေရြးပဲ ဖတ္ျဖစ္တယ္။ အခုေခတ္စားေနတဲ့ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္၊
အယ္လ္ပီဆိုလည္းဖတ္လိုက္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ တင္ျပပံုနဲ႔ ေပးခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာ ရင္ကိုထိရင္ အမ်ဳိးအစား
ေတြ ကြဲျပားေနေပမယ့္ “ ဒါ... ကဗ်ာ “ လို႔ သတ္မွတ္မိတယ္။ ဆရာေရာ ကဗ်ာေတြကို ေရြးခ်ယ္ဖတ္ျဖစ္သလားရွင့္..။

ရတု သစ္
- ကဗ်ာရဲ႕နိယာမ သေဘာကို ဆရာေဇာ္ဂ်ီေတြ႕သြားတယ္လို႕က်ေနာ္ယူဆမိထားတယ္ ဟုတ္ပါသလားဆရာ။
ဆရာ့အျမင္ေလးကိုမွ်ေ၀ပါဦး..ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာေတြမွာ အဖက္ဖက္ကေတြးေခၚလို႕ရသြားတယ္
လို႕က်ေနာ္ထင္မိပါတယ္။ေယာနသံဇင္ေယာ္ လို ေပါ့ ဆရာ..။ က်ေနာ့္အေတြးမွားခ်င္လည္းမွားနုိင္ပါတယ္။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ေဗဒါလမ္းကဗ်ာလိုမ်ိဳး အေၾကာင္းအရာတူ ေနာက္ထပ္ကဗ်ာတစ္ခုကိုဘယ္သူမွ မဖန္တီးႏီုင္ေတာ့ပါဘူး။
ေဗဒါလမ္းဟာ ေနာက္ထပ္ အသြင္တူ၊အရည္ေသြးတူ ဖန္တီးျခင္းငွာ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးထင္ပါတယ္။

အိပ္မက္ ရွင္
- ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာေတြကို ဖတ္ရတိုင္း ဆရာႀကီးဟာအနာဂတ္ကိုေတာင္ ႀကိဳျမင္ႏိုင္သူလို႕
ကၽြန္ေတာ္အၿမဲ ေတြးမိေသးတယ္ခင္ဗ်။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ပါတယ္ဆရာ။ ကိုယ္တိုင္ပူး၀င္သြားတာမ်ိဳးေပါ့။ဒါေၾကာင့္ ကဗ်ာရဲ႕ အႏၱိမကုိ ေရာက္သြားတယ္လို႔ သံုးလိုက္တာပါ။

ရတု သစ္
- ဟုတ္ အဲဒိအသုုံးအႏႈန္းကိုအျပည့္အ၀ေထာက္ခံပါတယ္ဆရာ

Nan Athinkhayar
- ဟုတ္ကဲ့ .. က်မကို ဆရာကိုလင္းေအာင္ျပည့္က ေျပာဖူးပါတယ္ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ရိုးသားမႈက
အဓိကလိုတယ္တဲ့..။ ရိုးသားမႈရွိတဲ့ ကဗ်ာကိုစီးေမ်ာနစ္၀င္မႈရွိတဲ့ ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာႏိုင္
တယ္လို႔ က်မယံုၾကည္ပါတယ္ဆရာ..။ အဲဒီ့အေပၚမွာေရာ ဆရာ ဘယ္လိုသံုးသပ္မိပါသလဲ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ေဆာရီးပါ က်ေနာ့္ဘက္က လိုင္းက်သြားလို႔။

ရတု သစ္
- မနန္းေျပာျပသြားတဲ့ ကုိလင္းေအာင္ျပည့္ရဲ႕စကားကုိသေဘာက်တယ္။ ဒါအမွန္ပါပဲလို႕က်ေနာ္ယူဆထားပါတယ္။

Nan Athinkhayar
- ရပါတယ္ဆရာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ connection နဲ႔ မီး အေျခအေနကို အားလံုးသိၾကပါတယ္ :)

Min Kyi Nyo
- မဂၤလာပါဆရာ ၊ ဆရာမ်ားခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ္အခုပဲ ဝင္လာၿပီး ေဆြးေႏြးထားေတြ ဖတ္ေနပါတယ္ ခင္ဗ်ား..။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမျမေသြးနီေမးထားတာကို က်ေနာ္အရင္ေျဖပါရေစ။ က်ေနာ္ကဗ်ာကို ေရြးဖတ္ပါတယ္။
အတင္းခံစားပံုေဖၚၾကည့္လို႔မွ နားမလည္ရင္ မႀကိဳက္ပါဘူး။ နားလည္တာပဲ ေရြးဖတ္ပါတယ္။ ဟီး ....

Nan Athinkhayar
- အေကာင္းဆံုးနဲ႔ အရိုးသားဆံု အပြင့္လင္းဆံုး အေျဖပါပဲ ဆရာ။ ဆရာ့ကို တကယ္ ခ်ီးက်ဴးမိပါတယ္။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ရိုးသားမႈရွိတဲ့ ကဗ်ာ စီးေမ်ာနစ္၀င္မႈရွိတဲ့ ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ဆရာမ ေျပာ
သြားတာကို က်ေနာ္ကေတာ့လက္ေတြ႕ပါပဲ။

 ရတု သစ္
- တကယ္သင့္ေတာ္တဲ့ အေျဖပါပဲ။ က်ေနာ္လည္း ကဗ်ာဖတ္ရင္အိုးနဲ႔ဆန္တန္ရုံပဲ ခပ္ျပီး ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္ဆရာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- က်ေနာ္က ကဗ်ာကို အကြက္ခ်စဥ္းစားလိုက္တာနဲ႔ကို မေရးတတ္ေတာ့ဘူး။ ရိုးရိုးေလးပဲ စိတ္ထဲရွိတာကို
ေရးခ်လိုက္အဲဒီလိုပဲေရးတတ္ပါတယ္။အကြက္ခ်ၿပီးေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ လံုး၀ခံစားလို႔မေကာင္းဘူး။

ရတု သစ္
-ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ ကဗ်ာရဲ႕ရုိးဂုဏ္မပ်က္တာေပါ့ဆရာ..စိတ္ထဲရွိတဲ့အတိုင္းေရးခ်လိုက္ရေတာ့ ခံစားမွဳအား
လညး္ပုိေကာင္းျပီး နစ္၀င္မွဳလညး္ အားပါတယ္လုိ႕ထင္မိပါတယ္ဗ်ာ။

Mya Thway Ni
- ရင္ကိုထိရင္ အမ်ဳိးအစားေတြ ကြဲျပားေနေပမယ့္ “ ဒါ... ကဗ်ာ “ လို႔ သတ္မွတ္မိတယ္..လို႔ ဒါေၾကာင့္
ကၽြန္မေျပာတာပါ ဆရာ။

Nan Athinkhayar
- ဆရာတင္မိုးရဲ႕ ဖိုးသာထူးဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးဆို .... အလြန္ရိုးသား ျမင္သာၿပီး ခ်စ္စဖြယ္ကေလး၀၀ေလး
ကို ျမင္ေယာင္ၿပံဳးမိေစပါတယ္။ က်မလည္းအဲဒီလိုကဗ်ာေလးေတြကို ႀကိဳက္ပါတယ္။

အိပ္မက္ ရွင္
- ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ အေပၚ နားလည္တယ္ မလည္ဘူး ဆိုတာကို ဆရာကိုၾကည္ႏိုင္ အေနနဲ႕ ဘယ္လိုမ်ား
ဆံုးျဖတ္ ၾကည့္သလဲ ခင္ဗ်ာ။

 သကၠ မိုးညိဳ
- ဆရာေလးခင္ဗ်ား အခ်ိန္မေစ့ခင္ တစ္ခြန္းေလာက္ ၀င္ေမးခြင့္ျပဳပါ။ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ မဆိုင္ေပမယ့္ အေနာ္
သိခ်င္ေနလို႕ပါ။ကဗ်ာေကာင္းေတြမွာ ပါ၀င္တဲ့ “ကဗ်ာေကာင္း ျဖစ္သြားေစေသာ အဓိက အေၾကာင္းရင္း
တစ္ခ်က္”က ဘာပါလဲခင္ဗ်ား။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ကဲ့ ဆရာအိမ္မက္ရွင္ေမးတာေလး ေကာင္းပါတယ္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ အေပၚ နားလည္တယ္ မလည္
ဘူး ဆိုတာကို က်ေနာ့္ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ေလးနဲ႔ လိုက္ေတြးၾကည့္တယ္။ ေတြးလို႔ရရင္ နားလည္တယ္။ မရရင္
နားမလည္ဘူးလို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။က်ေနာ့္အတြက္တစ္ကိုယ္စာ စံႏႈန္းပါ။ အျခားသူေတြေတာ့ ဘယ္လို
သတ္မွတ္မယ္ က်ေနာ္မသိပါဘူးခင္ဗ်ာ။

အိပ္မက္ ရွင္
- အဲသည့္ အျမင္က တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ ထပ္တူက်ဖို႕ မလြယ္ကူလွဘူး ဆရာရဲ႕။ မတူညီ ႏိုင္ဘူး။

Nan Athinkhayar
- မွန္ပါတယ္ ဆရာအိပ္မက္ရွင္ ..။ ဆန္းသစ္တဲ့ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းမွာေပၚေပါက္လာတဲ့ ကဗ်ာေတြလည္း
လိုအပ္သလို ...ကာရန္ေလးေတြနဲ႔ရသကို အဓိကေပးတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြလည္း ေခတ္တိုင္းမွာလိုတယ္လို႔
ထင္မိပါတယ္။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- သကၠ မိုးညိဳ ကဗ်ာေကာင္းျဖစ္သြားေစေသာ အဓိက အေၾကာင္းရင္းဆိုတာ ပညာရွင္ေတြ ဆံုးျဖတ္မွ မွန္ကန္
လိမ့္မယ္တကယ္လို႔ က်ေနာ္ေျဖလိုက္ရင္လည္း မွန္ကန္ျပည့္စံဳတဲ့အေျဖရႏီုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဟုတ္ကဲ့ အားနာ
ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ေက်းဇူးပါ။

သကၠ မိုးညိဳ
- ေမးခြန္းမွာက်န္သြားလို႕ ေဆာတီးပါဆရာ၊ ဆရာ့ရဲ႕ စံႏွုန္းကိုေမးခ်င္တာပါ။

ရတု သစ္
- ဒါေပမယ့္ဆရာေျပာတာသဘာ၀က်ပါတယ္ဗ်ာ ကုိယ္တိုင္နားမလည္တာကုိေတာ့ နားလည္ခ်င္ေယာင္
ေဆာင္ျပီး ဇြတ္သြင္းေနလုိ႕ေတာ့မရဘူးထင္ပါတယ္..ခုထိက်ေနာ္ ဂရပ္ဖ္ဖစ္ ကဗ်ာဆိုတာကိုနားမလည္
ေသးပါဘူးဗ်ာ..

Nan Athinkhayar
- ဆရာမ ျမေသြးနီေျပာတဲ့ အယ္လ္ပီေတြ၊ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ေတြမွာလည္း ရသျပည့္၀တဲ့ ရင္ထဲကို ထိေစတဲ့
ကဗ်ာေကာင္းေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ထို႔အတူ လယ္ေတာကအျပန္လိုမ်ိဳး ... ႏူးညံ့ၿပီး ဖတ္သူရဲ႕ရင္ကို
စိမ့္၀င္ေစတဲ့ကဗ်ာေတြလည္း ဘယ္ေတာ့မွမရိုးႏိုင္ပါဘူး။ က်မကေတာ့ ဆရာမေျပာသလိုပဲ ရင္ထဲေရာက္
ရင္ ဒါ ..ကဗ်ာဆိုတာကို အၾကြင္းမဲ့ ေထာက္ခံပါတယ္။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ကဲ့ က်ေနာ္တစ္ဦးတည္းစာ အျမင္ကို ေျပာပါ့မယ္။ က်ေနာ့္အတြက္ကဗ်ာေကာင္းဆိုတာ ဖတ္ၿပီး
သြားရင္ ...ရင္ထဲမွာအခ်ိန္အၾကာႀကီး(တစ္ခုခု) က်န္ခဲ့တာမ်ိဳးကို က်ေနာ္က ကဗ်ာေကာင္းလို႔ သတ္မွတ္
ၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။

ရတု သစ္
- ရင္ထဲေရာက္တယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္ေတာ့လက္ခံပါတယ္..ရင္ထဲမေရာက္ပဲ ဦးေႏွာက္ေျခာက္ေစမယ့္
ကဗ်ာေတြက်ေတာ့အားနာစြာပဲက်ေနာ္မ်က္ကြယ္ျပဳေနရေၾကာင္းပါခင္ဗ်။ဒါကလည္းက်ေနာ့္ရဲ႕အာနည္း
ခ်က္ျဖစ္မွာပါ။ က်ေနာ္တုိ႕မသိတာ မတတ္တာေတြအမ်ားၾကီးက်န္ေန/ရွိေနေသးတယ္လုိ႕ပဲယူဆထား
မိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

Min Kyi Nyo
- ကဗ်ာေကာင္းျဖစ္သြားေအာင္ဆိုတဲ႔အခ်က္က ေရးသူေရာ ဖတ္သူပါတစ္သံတည္းလက္ခံရမယ္႔
အခ်က္ျဖစ္ေနမလားမသိဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ကို ေျပာၾကည့္တာေနာ္။ ကဗ်ာကိုယ္မွာ အဓိက ကိုယ္
ေရးမယ္႔ ဦးတည္ရာကိုပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ေရးစြမ္းႏိုင္ရင္ကဗ်ာေကာင္းျဖစ္ဖို႔ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- မွန္တယ္ဆရာ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ေပးႏီုင္တာမ်ိဳးကိုေတာ့ ကဗ်ာေကာင္းဆိုရင္ေတာင္ မသိခ်င္
ေယာင္ေလး ေဆာင္ေနမိတာပါပဲ။

Min Kyi Nyo
- တကယ္ပဲခက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔လဲ ကဗ်ာတိုင္းက ကဗ်ာေကာင္းမျဖစ္ႏိုင္တာပါ။

အိပ္မက္ ရွင္
- ဟုတ္တယ္ဗ်၊ အစ္ကိုသကၠေမးတဲ့ ကဗ်ာေကာင္းဆိုတာ ကိုၾကည္ႏိုင္ရဲ႕ကဗ်ာေကာင္း ဆိုတာဘယ္
လုိလဲ ရည္႐ြယ္တာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ဒီ ကဗ်ာေကာင္း ဆိုတဲ့ စကားက Individual
ဆန္တာမို႕ပါ။

ရတု သစ္
- ကဗ်ာေတာ့ကဗ်ာလို႕ေျပာၾကပါတယ္ဆရာ..ဒါေပမယ္ ကဗ်ာကယာ(ကပ်ာကယာ)ျဖစ္သြားတာေတြ
လည္းရွိေနတတ္ပါတယ္..။ က်ေနာ္ေရးမိတဲ့ထဲမွာလည္းပါေကာင္းပါနုိင္ပါတယ္။ ကဗ်ာေကာင္းလုိ႕
သတ္မွတ္ဖို႕က်ေတာ့ခက္မယ္ထင္တယ္ဆရာတုိ႕ေရ.။ လူတစ္ေယာက္မွာ တုိက္ဆိုင္ေနေပမယ့္အျခား
တစ္ေယာက္မွာက်ေတာ့ဆန္႕က်င္ေနတာမ်ဴိးဆုိက်ေနာ္တုိ႕ဘယ္လုိသတ္မွတ္ရမွန္းမသိပါဘူးဆရာတုိ႕
..ကဗ်ာေကာင္းဆုိတာနဲ႕ပတ္သက္ျပီးေပါ့ဗ်ာ 
  
Nan Athinkhayar
- ဆရာ့ကို တစ္ခု ေမးခ်င္ပါတယ္ဆရာ။ က်မတို႔ အႏုပညာသမားတိုင္းဟာသာမာန္လူေတြလိုပဲ ကိုယ္
ေရးကိုယ္တာအေၾကာင္းတရားေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာတိုင္းဟာလည္းအႏု
ပညာျဖစ္မလာႏိုင္သလို ..အႏုပညာတိုင္းဟာလည္း ကိုယ္ေရးကိုယ္တာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ က်မတို႔လက္ခံ
ထားၾကပါတယ္။ ဒါကို မကြဲျပားတဲ့ပရိသတ္ေတြနဲ႔ ေနာက္ဆံုး မိသားစုက အစ ကာယကံရွင္ရဲ႕ အႏုပညာ
တိုင္းဟာ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေတြလားလို႔သို႔ေလာသို႔ေလာျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ့အေပၚမွာ ဘာေျပာ
ခ်င္ပါသလဲဆရာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ေရးသူဖတ္သူ တစ္ထပ္တည္းက်ဖို႔ေတာ့ နည္းနည္းမ်ား ခက္ေလမလားမသိဘူးဗ်။
- ဟုတ္ကဲ့။ အႏုပညာဟာ အႏုပညာအျဖစ္ သူ႕ေနရာေလးမွာ တသီးတသန္႔ ရွိေနတဲ့အရာပါ။ ပါစင္နယ္
ေတြကတစ္ခါတစ္ေလမွာအႏုပညာ ဆန္ေကာင္းဆန္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ အႏုပညာဆန္ျခင္း
ပါပဲ။ တစ္သၤးတစ္သန္႔စီလို႔ထင္ပါတယ္။

Mya Thway Ni
- နန္းေမးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မျမင္တာေတာ့ စာေပဆိုတာ အႏုပညာတစ္ခုပါ။ ကၽြန္မတို႔ဆီမွာက
ပုဂၢိဳလ္ေရးနဲ႔ အႏုပညာေရာေထြးျမင္တာ အသားက်ေနၾကတာကလည္း ခက္လွပါတယ္။ အဲ့တာကလဲ
ဖန္တီးသူအႏုပညာရွင္ေတြအတြက္ အႏုပညာဖန္တီးရာမွာစိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ရပါတယ္။ အႏုပညာ
ကို သီးသန္႔ခံစားၾကပါ။ ပုဂၢိဳလ္ေရးကို သီးသန္႔ေဆြးေႏြးပါ။ ဒါ့အျပင္အႏုပညာရွင္ေတြကလည္း ပရိသတ္
အေပၚ ရိုးသားဖို႔လိုပါေသးတယ္ လို႔ ျမင္ပါတယ္။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာမ ျမေသြးနီခင္ဗ်ာ။ ဆရာမေျပာမွပဲ ျပည့္စံုသြားတာပါ။ ေက်းဇူးပါဆရာမေရ။

Nan Athinkhayar
- မွန္ပါတယ္အစ္မ။ ဒီလိုျဖစ္ရပ္ေတြ ေမးၾကျမန္းၾက မၾကာခဏႀကံဳရလို႔ က်မလည္း ဆရာ့သေဘာထားကို
ေမးျမန္းၾကည့္တဲ့သေဘာပါ။ အစ္မအေျဖလိုပဲမကြဲျပားတဲ့ အသားက်မႈပါပဲ။

Ko Hmu
- ဆရာၾကီးဒဂုန္တာယာေရးဘူးပါတယ္ ကဗ်ာေရးသူက သူခံစားမိတဲ႔အရာ ေတြးေတာမိတဲ႔အရာကိုေရးပါ
တယ္ ကဗ်ာဖတ္သူနဲ႔ ခံစားခ်က္ျခင္းတထပ္တည္းက်ေတာ႔ ေအာင္ျမင္တဲ႔ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ အႏုပညာတစ္ခုျဖစ္
လာပါတယ္ သိသေလာက္ေလးဝင္မန္႕တာပါခင္ဗ်ာ။ အမွားပါရင္ခြင္႔လႊတ္ေပးပါ။

Nan Athinkhayar
- ဟုတ္ကဲ့ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ကိုမွဴး။ မွတ္သားထိုက္တဲ့ စကားေလးပါပဲ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- “ကဗ်ာကယာ(ကပ်ာကယာ)ျဖစ္သြားတာေတြလည္းရွိေနတတ္ပါတယ္..။”အဲဒါေလးေတာ့ ႀကိဳက္တယ္
ဆရာရတုသစ္ေရ ..

Yan Aung Moe
- ဆရာ ကဗ်ာ စေရးျဖစ္ပံုေလးကိုသိခ်င္ပါတယ္ဆရာ ကိုၾကည္ႏုိင္ခင္ဗ်ာ။ ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာေရးရင္လိုက္နာ
ရမဲ့နည္းလမ္းေလးေတြလဲသိခ်င္ပါတယ္ဆရာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- Yan Aung Moe ကဗ်ာေရးရင္ လိုက္နာရမယ့္ စည္းကမ္းဆိုတာမ်ိဳးကို က်ေနာ္လည္း သိခ်င္ပါတယ္
ခင္ဗ်ာ။ က်ေနာ့္အဖို႔ေတာ့ ဆရာမနန္းေျပာသလို “ရိုးသားမႈ” ဆိုတာေလး ရွိေနဖို႔လိုတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္
ခင္ဗ်ာ။ က်ေနာ္ကဗ်ာစေရးျဖစ္တာကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့သလို ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ကဗ်ာေလးေတြထဲက အခ်ိဳ႕
ကဗ်ာေတြေၾကာင့္၊ က်ေနာ့္ကို အတင္းတြန္းပို႔သလိုျဖစ္လို႔ ေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ။ မုတ္ေကာင္တစ္ေကာင္ကို ဖြင့္
ၾကည့္လိုက္သလိုမ်ိဳး ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတဲ့အခြံမာ၊ ပိတ္မံလိမ္းက်ံထားတဲ့ အသားေတြအားလံုးကို ခြာခ်ၿပီးတဲ့
ေနာက္အျမဳေတရတနာ ပုလဲလံုးေလးနဲ႔ ကဗ်ာကို တင္စားမယ္ဆိုရင္ .. က်ေနာ္ကအဲဒီအႏွစ္သားကိုရဖို႔
ေရငုတ္ေနရဆဲအဆင့္ပါ။ မုတ္ေကာင္ကိုေတာင္ ရွာေဖြဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္ပါရမီေလးရွိသေလာက္၊
က်ေနာ့္စြမ္းရည္ေလးရွိသေလာက္နဲ႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ပုလဲတစ္လံုး ပိုင္ရႏိုးႏိုးနဲ႔ ဆက္ငုတ္ေနပါဦးမယ္။

 Yan Aung Moe
- အရမ္းေကာင္းတဲ့နမူနာေလးပါပဲဆရာ ကိုၾကည္ႏိုင္ခင္ဗ်ာ။

Thein Zaw
- ဟုတ္ကဲ့ ဆရာဆရာမမ်ားခင္ဗ်ား။ ကိုငွက္ၾကီးေျပာတာေလး ၀င္ေရးပါရေစ။ "ကဗ်ာထဲက ညေနဟာ
က်ေနာ္ဖတ္ရင္က်ေနာ္ညေန ခင္မ်ားဖတ္ရင္ခင္မ်ားညေနပဲ".ကဗ်ာထဲမွာ စီးေမ်ာနစ္၀င္မႈဟာ အားလုံး
ထပ္တူမက်ႏိုင္ဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။ခံစားသူအေနနဲ႔ ၀င္ေျပာျခင္းပါ။ အမွားပါရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- Yan Aung Moeေက်းဇူးပါ။  Thein Zaw ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ ကိုငွက္စကားေလး။ ေက်းဇူးပါ။

Nan Athinkhayar
- ဆရာရဲ႕ "လူဟာ လူက ဆင္းသက္တယ္"နဲ႔ "ေက်ာက္သင္ပုန္းေလးတစ္ခ်ပ္"တို႔လို ရသစာေပေကာင္း
ေလးေတြကို ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့ပံုေလးလည္း သိခ်င္ပါတယ္။

ရတု သစ္
- က်ေနာ္က ကဗ်ာေရးတာ ကိုအားသန္ေပမယ့္ ၀တၳဳတုိေလးေတြလည္းအေရးက်င့္ေနပါတယ္ဆရာ...ဆရာ့
အေနနဲ႕ရသစာေပတစ္ခုကိုဖန္တီးတဲ့အခါမွာေတြ႕ႀကဳံရတဲ့စိတ္ခံစားမွဳေလးကိုေျပာေပးပါလားဆရာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ရသစာေပတစ္ခုကို ဖန္တီးဖို႔ ျပင္ဆင္ခ်ိန္၊ ဖန္တီေနခ်ိန္ တိုင္းဟာ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ အကုသိုလ္ကင္း
ခ်ိန္လို႔ပဲ ဆိုပါရေစ။ က်ေနာ္ ဘာ“ေပး” ႏိုင္မလဲဆိုတာကိုပဲ အၿမဲ စဥ္းစားေနျဖစ္ခ်ိန္ေလးေပါ့။ အဲ ..ဖန္တီးၿပီး
သြားလို႔ စိတ္ႀကိဳက္ကေလးမ်ားရခဲ့ရင္၊ စာဖတ္သူကလည္းေက်နပ္သြားရင္ .. အဲဒီမွာ က်ေနာ္အမ်ားႀကီးျပန္
ရေတာ့တာပဲ။ က်ေနာ္ေပးလိုက္တာေလးနဲ႔မတန္ေအာင္ မ်ားျပားလြန္းတဲ့ ပီတီေတြ ျပန္ရတာပါ။

Nan Athinkhayar
- စိတ္ေကာင္းေစတနာျပည့္၀တဲ့ အႏုပညာခ်စ္စိတ္ေလးပါပဲဆရာ 
 
ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- လူဟာလူက ဆငိးသက္တယ္ဆိုတာကေတာ့ အဲဒါေလးေရးခ်ိန္တုန္းကMRTV က ညတိုင္းျမင္ေနရတဲ့
ဘဂၢဒက္သတင္းေတြေၾကာင့္ပါ။ လူေတြဟာ ... လူမဆန္ေတာ့တဲ့အခါ တိရိစၦာန္ေတြထက္ဆိုးတာေလးကို
ခံစားမိလို႔ အဲဒီလုိေလး ခ်ျပလိုက္တာပါ။
- ေက်ာက္သင္ပုန္းေလးတစ္ခ်က္ကေတာ့ အမ်ားသိဖူးေနၾက “ႏွလံုးသား”အာဟာရထဲက ဇာတ္ေၾကာင္း
ေလးတစ္ခုကို ခံစားပံုေဖၚၾကည့္တာပါ။


Nan Athinkhayar
- ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ ..။ ဟုတ္ကဲ့ .. ဆရာ့၀တၱဳတိုေလးေတြဟာ .. စာဖတ္သူေတြအတြက္ ရသပိုင္းေရာ
စိတ္ခံစားမႈအပိုင္း အေတြးအေခၚပိုင္းေလးေတြပါ ရရွိေစတယ္လို႔ခံစားရပါတယ္။

ရတု သစ္
- ဟုတ္ကဲ့ဆရာ..နွလုံးသားအာဟာရလုိမ်ဳိး အားရွိေစမယ့္စာေတြမ်ားမ်ားေရးနုိင္ဖို႕ေမွ်ာ္လင့္ေနပါတယ္
ဆရာ..။ နွလုံးသားအာဟာရ က က်ေနာ္အရမ္းႀကဳိုက္မိေနတဲ့ရသစာေတြပါပဲဆရာ။

 ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ေက်ာက္သင္ပုန္းေလးတစ္ခ်ပ္ဟာ က်ေနာ္ ၇၅% ပဲဖန္တီးႏီုင္တာပါ။ ဖတ္ဖူးထားတာေလးတစ္ခုကို
ပြားယူလိုက္တာပါ။ (မွီးျခင္းမဟုတ္ပါ) က်ေနာ္ ၁၀၀% ဖန္တီးထားတာေလးကေတာ့ “အရုပ္ဆိုင္ပါ”
အားရခဲ့တာေလးေပါ့။ ...

Nan Athinkhayar
- အခုလို အြန္လိုင္းစာေပေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္တဲ့အေပၚ ဆရာ့အျမင္ေလးနဲ႔ဒီေန႔ပြဲေလးမွာ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးသူ
အြန္လိုင္းက စာခ်စ္သူတြအတြက္ ဆရာ့ရဲ႕အမွတ္တရစကားေလး ရွိရင္ ေျပာေပးပါဦး ။ အခ်ိန္ကလည္း နည္း
သလိုဆရာ့ဘက္မွာလည္း ျမန္မာျပည္ရဲ႕ႀကံဳေတြ႕ေနၾကအေရးကိစၥေလးေတြကိုအားနာမိတာေၾကာင့္ ဒါေလး
နဲ႔ပဲ လက္စသတ္လိုက္ၾကပါစို႔ဆရာ ...။

အိပ္မက္ ရွင္
- ေက်းဇူးပါဆရာ၊ မွတ္သားဖြယ္ရာေတြ ဥပမာေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးရလိုက္ပါတယ္။ အခက္အခဲေတြ ႐ွိေန
တဲ့ ၾကားက အခုလိုမျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ေဆြးေႏြးေပးတဲ့ အတြက္ ေလးစားလွ်က္ပါ ခင္ဗ်ာ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ရပါတယ္ဆရာရယ္ ဆရာတို႔က ပိုပင္ပန္းၾကတာပါ။ စိတ္လည္း ညစ္ၾကရမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္သိေနတယ္။
အားလံုးကိုဒီပြဲေလးအတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

အိပ္မက္ ရွင္
- ကြ်န္ေတာ္တို႕က ကိစၥ မ႐ွိပါဘူးဗ်ာ၊ ဝါသနာအရ ဒီလို ေဆြးေႏြးရတာကိုပဲ ဝမ္းေျမာက္လွပါၿပီ။

ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- အခုေဆြးေႏြးပြဲမွာ ပါ၀င္ၾကတဲ့ က်ေနာ့္ထက္ပါရမီရင့္သန္သူ၊ က်ေနာ္ခ်စ္ခင္ေလးစား အားက်ရတဲ့
စာေရးသူ၊ စာဖတ္သူအားလံုးကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။ က်ေနာ္ဆက္ငုတ္ရဦးမယ့္ ခရီးရွည္ႀကီးမွာ
အခုေဆြးေႏြးပြဲေလးအတြင္းပါ၀င္သူ၊ပါ၀င္လိုေသာ္လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မပါ၀င္လိုက္ရသူ
မ်ားအားလံုးကို က်ေနာ့္ရဲ႕ ဗီတာမင္မ်ားအျဖစ္ အၿမဲမွတ္မွတ္ရရ ရွိေနပါ့မယ္။

Min Kyi Nyo
- ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာကိုၾကည္ႏိုင္ ဆရာမျမေသြးနီ ဆရာမနန္းအသခၤယာ၊ဆရာအိပ္မက္ရွင္နဲ႔ ဆရာ
ရတုသစ္တို႔ အပါအဝင္ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြးၾကသူမ်ားတကယ္ပဲ ေက်းဇူးဥပကာရတင္မိပါတယ္ဗ်ာ။

Rapper Lay
- ဆရာ၊ဆရာမမ်ားကို...အရမ္းဘဲေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ.......ေနာက္ထပ္ဒီလိုလုပ္ႏိုင္ဖို႔ ေစာင္႔ေ
မွ်ာ္ေနပါတယ္...

ရတု သစ္
- ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ..အခုလိုမအားလပ္တဲ့ၾကား(လုိင္းမေကာင္းတဲ့ၾကား)ကသိခ်င္တာေလးေတြကိုျပန္
ေျပာေပး မွ်ေ၀ေပးတဲ့ဆရာကိုၾကည္္နုိင္/ဒီပြဲေလးျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးတဲ့မနန္း/ေနာက္ ၀င္ေဆြးေႏြးသူ/
ၾကည့္ေနသူအားလုံးကိုအမွတ္ရေက်းဇူးတင္ေနမိပါတယ္လို႕ေျပာပါရေစ။ မင္းၾကည္ညဳိကိုလည္းေက်းဇူး
တင္တဲ့အေၾကာင္းေျပာပါရေစဗ်ာ။

Nay Zar Tun
 - အခုလို ပထမအျကိမ္ အြန္လိုင္းစာေပေဟာေျပပြဲေလးကို ေအာင္ျမင္စြာ ျပဳလုပ္သြားႏိုင္တဲ့အတြက္ ဂုဏ္ယူ
ပါတယ္ဗ်ာ ေနာက္ေနာင္လည္း ဒီလိုေဟာေျပပြဲေလးေတြကို မျကာခဏျပဳလုပ္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံရင္း
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

Nan Athinkhayar
- က်မလည္း ဒီပြဲေလးကို လုပ္ခ်င္တဲ့ေစတနာနဲ႔ မႏိုင္မနင္းျဖစ္ေနတာကို ၀ိုင္း၀န္းၿပီး ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ၀င္
ကူညီၾကတဲ့ ဆရာအိပ္မက္ရွင္ ဆရာမ ျမေသြးနီ ေမာင္ငယ္ေလး ရတုသစ္နဲ႔ ဆရာမင္းၾကည္ညိဳ စသျဖင့္ .
ပါ၀င္ေဆြးေႏြးေပးသူအားလံုးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ .. မီးပ်က္ေနတဲ့ၾကားက အစီ
အစဥ္ပ်က္မွာစိုးလို႔ ခဲရာခဲဆစ္ စီစဥ္ၿပီး ေဆြးေႏြးေပးသြားတဲ့ ဆရာကိုၾကည္ႏိုင္ကိုလည္း ေလးစား ေက်းဇူး
တင္လွ်က္ပါ။ ဆရာ ဆထက္တန္ပိုး ေအာင္ျမင္ပါေစ ..ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈနဲ႔အတူ အႏုပညာ
ပန္းတိုင္ကို လွမ္းကိုင္ႏိုင္ပါေစ ..ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ ဆရာ ...။

Mya Thway Ni
-သိခြင့္ေတြ ရလိုက္တယ္...ထပ္မံ နီးစပ္သြားတယ္...  ရင္မွ မုဒိတာျဖစ္မိတယ္...


ကိုၾကည္ႏိုင္ က်ံဳတိုင္းရြာ
- ေက်းဇူးပါ ဆရာမနန္းေရ ..ထို႔အတူေပါ့ခင္ဗ်။ ဆရာမ ျမေသြးနီေရ .. ဆရာမဆီကလည္း ၾကားရမွာ
ေတြအတြက္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနေၾကာင္းပါခင္ဗ်ာ။


ရတု သစ္
-အခုလို မုဒိတာရပ္၀န္းေလးေတြ ထပ္ျပီးေပၚေပါက္လာဖုိ႕ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါေၾကာင္းဆရာ/ဆရာမတို႕ခင္ဗ်ာ..။

=============================================

ဆရာမ နန္းအသၤခယာ ဒီေနရာမွာ တင္ထားတဲ့ FB Note ကို ကူးယူလာတာပါ။

3 comments:

  1. ေတြ႕ဆုံမႈရဲ႕ စာေပအနာဂတ္ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ၾကမယ့္စိတ္ထားေတြကို စုစည္းႏိုင္ဖို႔ တရင္းတႏွီးနဲ႔ ႀကိဳးစားႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္ ...

    ReplyDelete
  2. fb မွာ ေတြ႕လိုက္တာ ဒီအထိတကူးတက လာေရာက္ အားေပးသြားပါတယ္။
    ကဗ်ာ အေၾကာင္းေတြ ေျပာေန ဆိုေနၾကတာေတြ႕ရေတာ့
    ေမးခြန္းေတြကလဲေကာင္းသလို ရိုးရိုးသားသား ေျဖသြားတဲ့ ကိုၾကည္ႏိုင့္ အေျဖေတြကလဲ ေကာင္းပါတယ္။ ဖတ္ၿပီးေတာ့ တကယ့္ကို အေလးအနက္ ေဝဖန္သြားခ်င္ပါတယ္။ ကဗ်ာ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။
    Cloud in the trouser တို႔ နတ္ရွင္ေနာင္ တို႔ရဲ႕ အဖြဲ႕အႏဲြ႕ေတြ ဟာ personal ေတြပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အၿမဲတမ္း ဂႏၱဝင္ ျဖစ္ေနဦးမွာပါပဲ။
    ကဗ်ာ ဆိုေတာ့လဲ ဆရာဟိန္းလတ္ သံုးသလိုမ်ိဳး ပန္းစၾကာၤမွန္ေျပာင္း ကို လွည့္ပတ္ၾကည့္ရႈေနရသလို

    ReplyDelete
  3. Very impressive conversation :)
    Thanks all poets and authors to participate,
    If you don't mind, can I participate (I mean to watch) in next conversation of yours?

    ReplyDelete

Comment ေလးတစ္ေၾကာင္း ဆိုေပမယ့္လို႔ က်ေနာ့္အတြက္ကေတာ့

ဗီတာမင္တစ္သန္းပါ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး အခု Post နဲ႔ပတ္သက္လို႔

စာဖတ္သူရဲ႕ ေ၀ဖန္စကားေလးေျပာခဲ့ပါဦးခင္ဗ်ာ ...။